Przejdź do głównej zawartości

Młodzieńcze szydełkowanie

Dzisiaj odbyła się kolejna lekcja szydełkowania, dla uczniów szkoły, w której na codzień uczę podstaw informatyki. Moja propozycja zorganizowania zajęć, na których będziemy tworzyć różne rzeczy z włóczki, przy pomocy szydełka i drutów, spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Zgłosiło się kilka osób, które chętnie podjęły się poznania podstawowych technik szeroko pojętego dziergania. Zaczęliśmy od szydełka, gdyż uznałam, że ogarnięcie jednego narzędzia i włóczki, na początek wystarczy... Podczas naszych spotkań sporo było zabawy oraz ochów i achów na widok każdego kształtnego oczka, które udało się stworzyć. Zachwyt uczniów i mój nad wszystkimi powstałymi fragmentami "robótek" jest niesamowitym motorem napędowym do tworzenia coraz piękniejszych rzeczy.
Półsłupki również dały się poznać i wcale nie wystraszyły zbyt mocno moich uczniów. Dopiero dziś, podczas zajęć udało mi się wykonać kilka zdjęć zapracowanym nastolatkom.
  













W tym miejscu chcę bardzo podziękować Mariolci za włóczki podarowane moim uczniom. Zwijanie niteczek w zgrabne moteczki, było również świetną zabawą.
Liczę na to, że gdy większe "dzierganki" ujrzą światło dzienne, także będę mogła pokazać je tutaj.
Na koniec pozdrawiam serdecznie wszystkich moich dzielnych szydełkujących uczniów i życzę wielu pięknych prac :-)

Komentarze

  1. gratuluję sukcesów! moje dzieciaki też szydełkują - z różnym efektem, na najbliższych zajęciach, w ramach przerywnika, filcowanie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Rośnie następne pokolenie artystek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. kachozet, oczywiście nie wszyscy szydełkują bez problemów. Niektórym osobom praca postępuje płynnie, inni do efektów dochodzą po wielu żmudnych próbach, ale atmosfera tworzenia jest bardzo przyjemna :-)

    Zulo, mam nadzieję, że będą z nich prawdziwi artyści (w grupie jest również chłopiec). Ważne jest, że tworzenie sprawia im ogromną frajdę, bo dość szybko widoczne są efekty pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nitkę elastyczną kupiłam u Uli z zamotane

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Angielsko-polski słownik dziewiarki z filmami

Sukcesywnie będę zamieszczała tutaj polskie wyjaśnienia terminów angielskich dotyczących szydełkowania i dziergania na drutach. Tworzę tego posta głównie ze względu na moich uczniów, ale może też inne osoby, chcące zgłębić tajniki anglojęzycznych zapisów, skorzystają z poniższych tabelek. Korzystam głównie z filmów prezentowanych na stronie www.garnstudio.com . Uważam, że są bardzo czytelne, co z pewnością ułatwi poznawanie technik dziewiarskich :-) LEGENDA: @ - film instruktażowy; pogrubiona czcionka - angielski skrót angielski termin / polskie wyjaśnienie POJĘCIA OGÓLNE      row, rows / rząd, rzędy       rs - right side / prawa strona robótki       ws - wrong side / lewa strona robótki      yarn / włóczka SZYDEŁKO (crochet hook) @ crochet start / pętelka - początek robótki @ ch - chain stitch / oczko łańcuszka @ dc - double crochet / półsłu...

Serwetka do koszyka wielkanocnego

Z myślą o odświętnym udekorowaniu koszyczka wielkanocnego, najpierw wykonałam serwetkę z motywem brzegowym przypominającym pisanki. Po jej skończeniu okazało się, że pominęłam jedno powtórzenie i zamiast dwunastu, jest jedenaście ząbków okalających serwetkę.  W związku z tym, że wspomniana robótka nieładnie układała się w okolicy pałąka, postanowiłam zrobić drugą serwetkę. W zasadzie wykonałam wyściółkę do koszyczka z kołnierzem, który powstał zgodnie z motywem brzegowym felernej serwetki. Efekt końcowy wygląda tak: Serwetka z błędem posłużyła jako przykrycie na pokarmy w koszyczku.  Na zdjęciu poniżej leży pod koszyczkiem. Ten wpis był przygotowany dwa lata temu. Jak widać trochę czasu zajęła mi publikacja. ;-) Pozdrawiam wszystkich świątecznie, życząc (mimo wszystko) radosnych Świąt Wielkanocy!

Kolorowe skarpetki

Zima zawitała, więc trzeba się zaopatrzyć w ciepło dla stóp. W związku z tym, w ostatnich dniach, powstały kolorowe skarpetki z tęczowej włóczki kupionej bardzo dawno temu. Wykonałam je rozpoczynając od góry. Nabrałam moim ulubionym sposobem 60 oczek. Przerabiałam najpierw ściągaczem 1 prawe przekręcone, 1 lewe przez około 3 cm. Następnie samymi prawymi, do momentu kiedy miałam przystąpić do wyrobienia pięty. Po raz pierwszy zastosowałam nową technikę. Zainteresowanych nią odsyłam do filmiku . Po osiągnięciu rozmiaru skarpetki, wynoszącego długość stopy pomniejszoną o 4 cm, rozpoczęłam zbierać oczka na palce metodą rzędów skróconych, bazując na 30 oczkach. W efekcie powstał kapturek otulający palce, który niewidocznym ściegiem od spodu skarpety, przyszyłam do zostawionej wcześniej połowy oczek. Efekt końcowy można obejrzeć na zdjęciach zamieszczonych poniżej :-) Dane techniczne: Wzór: własny Włóczka: Skarpetkowa  4-FACH HALTBAR  05048 (REGIA) Druty:...