Przejdź do głównej zawartości

Męski komplet zimowy

Na czapkę i szalik zużyłam dwa motki (100 g = 860 m) niesamowicie miękkiej i cienkiej wełny Lace Merino firmy Malabrigo w kolorze ciemnej zieleni (nazwa koloru nadana przez producenta - Vaa). Dziergałam dżersejem na drutach 3 mm. Dół czapki i końce szalika wykończyłam ściągaczem: 4 oczka prawe, 4 oczka lewe, Natomiast na dłuższych jego brzegach utworzyłam pasy ściegiem francuskim o szerokość 8 oczek każdy.  Czapkę przerabiałam podwójną nitką, żeby była cieplejsza (grubsza). Powstała dość szybko. Natomiast wykonanie szalika bardzo się dłużyło, choć praca z tą włóczką jest niezwykle przyjemna. Po skończeniu robótki, postanowiłam obliczyć ile oczek musiałam przerobić, żeby stworzyć ocieplenie dla szyi o długości 147 cm i szerokości 24 cm :-) Okazało się, że szalik składa się z 41600 oczek, które bez przerwy dziergałabym około 12 godzin ;-) Oczywiście obowiązki rodzinne i zawodowe absolutnie nie pozwoliły na szybkie sfinalizowanie kompletu :-) Dlatego dopiero dziś prezentuję efekt końcowy, z którego mąż jest bardzo zadowolony.










Komentarze

  1. No no, ale elegancki komplecik :* Ten kolor po prostu rewelacja. A mąż spracowane łapki z wdzięczności ucałował?? magdadyl66

    OdpowiedzUsuń
  2. komplet jest świetny, prosty, myślę, że dzięki temu oddaje piękno włóczki (wspaniałe zielenie!). I ta liczba oczek robi wrażenie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny komplecik, na pewno będzie chętnie noszony

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, wzdycham tęsknie - piękny, po prostu piękny! Tylko mąż jakiś... w masce:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Włóczunia cudowna, komplet nie mógł wyjśc inny jak takoż cudny. Mąż pewno nosi na rekach, a może i sniadanie do łóżka za niego podaje:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. cudny komplet. A kolor uroczy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę piękny komplet. Najważniejsze żeby był noszony bo wiadomo jak to jest z mężczyznami...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Magdodyl, z pewnością jeszcze ucałuje ;-)
    Agato, dziękuję.
    Chmurko, będzie noszony, bo był robiony na specjalne życzenie.
    Dorotheo, mąż nie chciał ujawnić swojego oblicza. Prosił, żebym wykratkowała Jego twarz, ale stwierdziłam, że nie będę tu tworzyć kroniki kryminalnej. W ten sposób powstało zombi bez twarzy :-)
    anust, jeszcze nie nosi na rękach, ale może coś niespodziewanego wydarzy się w tym względzie?
    Mrs. Knitters, dziękuję.
    Janeczko, na pewno będzie noszony. Jest tak milutki i delikatny, że nawet ja mam na niego chrapkę, ale z pewnością nie zostanie porzucony, więc nie mam na co liczyć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Komplet bardzo fajny, mimo że prosty (no bo jak w męskiej dzianinie można się wykazać, żeby chciano ją nosić ;)) Kolor, jak pamiętam, chwaliłam już w poprzednim poście :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ten komplecik, piekny kolorek...

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolorek miodzio, komplet fantastyczny!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Rowniez dolaczam sie do wszystkich wypowiedzianych wyzej slow pochwaly. Naleza sie bardzo. Komplet super i najwazniejsze ze trafiony w gust meza.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super komplet! Fajna gama kolorow. Malabrigo to jeden z moich ulubionych producentow wloczek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Komplecik fantastyczny ! Cudowny ! Pozdrawiam, Ela.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomijając fakt, że kolor piękny, muszę powiedzieć że mnie powala na kolana staranność wykonania, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny i taki elegancki komplet:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podoba! No i taaaki szalik w 12 godzin?! Mi to by pewnie 12 dni nie starczyło. Super.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiciak, masz rację, że nic poza takim prostym ściegiem nie ucieszyłoby mojego męża.
    Wszystkim serdecznie dziękuję za miłe komentarze :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. jest zachwycający, mój mąż jak zobaczył to tez sobie zazyczył taki.
    Ile oczek nabierałas na czapkę?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Violet, na czapkę nabrałam 144 oczka, ale mąż mówi, że trochę się rozciągnęła. Dałabym teraz 8 oczek mniej, czyli 136. Przypominam, że dziergam dość ciasno, więc pewnie i tak będziesz musiała przeliczyć po swojemu :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. dziękuję Ci bardzo:) ja też robię dość ciasno:) na 3,5mm brałam zawsze do 120 oczek, to na 3mm na pewno ciur więcej, myslę, że t 136 będzie ok.
    Nie moge sie napatrzeć wprost na ten sliczny komplet:)
    Pozdrówki

    OdpowiedzUsuń
  22. PRZEPIĘKNY komplet i bardzo starannie wykonany, pozazdrościć, naprawdę:):):)ja po 16 latach wracam do robienia na drutach:) czapek nigdy nie robiłam:( pokazałam Mojemu ten komplet i zażyczył sobie taki..:):):) na moje stwierdzenie, że nigdy nie robiłam czapek i nie nie umiem, odpowiedział po prostu: "to się naucz"...i dyskutuj tu z takim:):):):):):) jak zrobić taką czapkę? a szczególnie to jak zrobić takie super wykończenie na czubku głowy??? te czubki mnie przerażają:):):) za wszelkie wskazówki z góry dziękuję:):):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super, bardzo podoba mi się ten kolor :) Chociaż mój mąż akceptuje tylko czerń , dlatego czapkę kupiłam mu w sklepie: wejdź tutaj, na szczęście przypadła mu do gustu i często w niej chodzi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Angielsko-polski słownik dziewiarki z filmami

Sukcesywnie będę zamieszczała tutaj polskie wyjaśnienia terminów angielskich dotyczących szydełkowania i dziergania na drutach. Tworzę tego posta głównie ze względu na moich uczniów, ale może też inne osoby, chcące zgłębić tajniki anglojęzycznych zapisów, skorzystają z poniższych tabelek. Korzystam głównie z filmów prezentowanych na stronie www.garnstudio.com . Uważam, że są bardzo czytelne, co z pewnością ułatwi poznawanie technik dziewiarskich :-) LEGENDA: @ - film instruktażowy; pogrubiona czcionka - angielski skrót angielski termin / polskie wyjaśnienie POJĘCIA OGÓLNE      row, rows / rząd, rzędy       rs - right side / prawa strona robótki       ws - wrong side / lewa strona robótki      yarn / włóczka SZYDEŁKO (crochet hook) @ crochet start / pętelka - początek robótki @ ch - chain stitch / oczko łańcuszka @ dc - double crochet / półsłupek @ tr - treble crochet / słupek @ flower - crochet / kwiat - szydełko @ granny square / kw

Limonowy top w "szyszeczki"

Włóczkę, wykorzystaną do wydziergania tego topu, kupiłam na początku działalności e-dziewiarki, czyli dość dawno temu ;-) Nie mogłam znaleźć banderoli od tego włókna, ale przyszedł mi z pomocą internet, w którym znalazłam informacje o tej niteczce. Jest to zdecydowanie letnia włóczka, w skład której wchodzi bawełna 70% i wiskoza 30%.  Miałam 2 motki po 100 g w kolorze limonowym - jasnej zieleni. Aktualnie nie ma chyba tego koloru w ofercie, bo motki, które znalazłam w necie są bledsze (kolor 20). Dlatego nie jestem pewna, czy to jest ten sam kolor. W motku znajduje się 350 m włóczki. Na wydzierganie topu zużyłam 150 g. Jest ona specyficzna, dość słabo skręcona i podczas dziergania trzeba było bardzo uważać, żeby nie wbijać się drutem pomiędzy niteczki. Pasmo delikatnie skręconej bawełny jest oplecione spiralnie błyszczącą wiskozą. Te błyski dodają uroku gotowej dzianinie. Poniższe zdjęcie pokazuje wiskozowe błyski :-) Top dziergałam na okrągło od dołu do góry. Nabrałam po 99 o. na przó

Zielony Jakers

Staram się nie kupować nowych włóczek, tylko wykorzystuję swoje zapasy, które dziwnym trafem nagromadziły się w tajemniczych okolicznościach ;-) Też tak macie, że Wasze zapasy włóczkowe pączkują? Do wydziergania tego projektu użyłam bardzo delikatnej włóczki, w intensywnie zielonym kolorze (95% wełna jagnięca / 5% kaszmir). Natomiast w celu zneutralizowania tej intensywności i dodania dzianinie puszystości, użyłam włóczki Lace w (khaki) zielonym przydymionym kolorze (58% moher / 42% jedwab). Ostatecznie barwa sweterka wyszła bardzo naturalna. Jest taka, jak liście moich storczyków. Niestety kolor zielony jest tym, którego barwę trudno oddać na zdjęciach. Jednak myślę, że zaprezentowane fotografie w miarę dobrze obrazują ostateczny efekt. Sweterek jest bardzo cieplutki, milutki i leciutki. Mam nadzieję, że będę z niego zadowolona. Dziś zdjęłam z drutów, więc jeszcze nie wiem, co się z nim będzie działo podczas eksploatacji. Oby nic złego :-) Dane techniczne: Wzór:  Jakers by Isabell Kra