Przejdź do głównej zawartości

Śmietankowa bluzeczka

Z bawełnianej włóczki Muskat (DROPS), tej samej, z której wykonałam kwiatki w poprzednim projekcie, wydziergałam letnią bluzeczkę. Jeszcze nie wiem jak będzie się nosić, bo włóczka choć bawełniana, to o dość grubym splocie. Generalnie jestem zadowolona z końcowego efektu. Jak zwykle miałam problem z łączeniem nici. Niestety jedno łączenie wypadło z przodu, co trochę psuje wygląd dzianiny. W przyszłości będę starała się ukryć łączenia w okolicy szwów bocznych.

Widok z dalszej perspektywy



Karczek z bliska



Plecy z profilu



Zbliżenie na karczek



Cała bluzeczka


Dane techniczne:
Wzór: Mirabell by DROPS Design - opis wykonania dostępny w języku polskim
Włóczka: Muskat 08 (DROPS)
Druty: 3 mm, 4 mm
Zużycie materiału: 270 g (6 motków x 50 g)
Rozmiar: M

Komentarze

  1. Bardzo ładna delikatna bluzeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zabieram się za ten sam projekt ;) mam nadzieję, że mi wyjdzie równie ładnie jak Tobie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę przyjemnego dziergania i szybkiej finalizacji projektu :-)

      Usuń
  3. Jaka śliczna i elegancka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna i jak ślicznie wykonana. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo elegancka i "wielo-okazyjna", bo i na większe wyjście i do jeansów. Ozdobny dekolt jest świetny! (Aż sobie dorzuciłam wzór do katalogu "Inspiracje".)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czytać, że zainspirowałam swoim wykonaniem tak Intensywnie Kreatywną osobę :-)

      Usuń
  6. sliczna buzeczka .perfekcyjna jak dlamnie .marzy mi sie taka sama

    OdpowiedzUsuń
  7. Bluzeczka super a kolorek bardzo elegancki!
    Pozdrawiam słonecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Bluzeczka bardzo efektowna. SUPER.Ja wyprałam muskat w pralce - i jest ok.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna bluzeczka, wygląda ładniej i zdecydowanie bardziej elegancko niż oryginalny wzór.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna bluzeczka:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczna, szukałam takiego wzoru, dzięki Tobie znalazłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam się na coś przydać :-)

      Usuń
  12. Śliczna bluzeczka:))) I jak zwykle perfekcyjnie wykonana.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super bluzka, dobra na każdą okazję :) Wykonanie tak idealne, że aż chce mi się moje druty rzucić w kąt ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę nie rzucać drutów w kąt ;-) Zajrzałam na Twojego bloga i widzę, że rozpoczynasz swoją przygodę z drutami. Niech trwa, pasjonuje oraz przynosi ukojenie nerwów i coraz bardziej ulubione wdzianka :-)

      Usuń
  14. Piękna bluzeczka, idealna, wygląda perfekcyjnie! Jestem pełna zachwytu i podziwu!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gazelo!!
    Śliczna bluzeczka. Taki uroczy ma karczek.

    Muskat jest fantastyczny.Bardzo go lubię.
    Już porobiłam z niego kilka bluzeczek, które doskonale się noszą i tak samo dobrze się piorą ...aa.. jest świetny na upały.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Muskat sprawdza się podczas upałów.

      Usuń
  16. Dziękuję ślicznie za wszystkie budujące komentarze :-) Pomagają przetrwać kryzys twórczy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękna! Też muszę dołączyć ją do listy "do wydziergania", bo mnie zauroczyła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Baaaardzo sympatyczna bluzeczka - czeka u mnie w kolejce i musze przyznac że Twoja wersja spowodowała że chyba przeskoczy na wyższą pozycję :)
    dużo ładniejsza niż oryginał!

    OdpowiedzUsuń
  19. Elegancka bluzeczka! Jakieś łączenia widać? Gdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Jak się przyjrzysz to przyuważysz to nieszczęsne łączenie.

      Usuń
    2. Dziękuję :-) W oryginale widać niestety.

      Usuń
  20. Śliczna! Delikatna i elegancka. I po polskiemu dostępna? Może i ja się skuszę?

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo ladna bluzeczka..niby prosta a bardzo elegancka..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna bluzeczka! Taka elegancka, stonowana... Świetnie zrobiona! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajna i zarazem bardzo delikatna bluzeczka i co najważniejsze wykonana samodzielnie. Ja do takich prac wykorzystuję włóczkę https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Merino-Extra-Fine/41 gdyż jak dla mnie najlepiej się na niej pracuje. Zresztą widać to również po rzeczach z niej wykonanych.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Angielsko-polski słownik dziewiarki z filmami

Sukcesywnie będę zamieszczała tutaj polskie wyjaśnienia terminów angielskich dotyczących szydełkowania i dziergania na drutach. Tworzę tego posta głównie ze względu na moich uczniów, ale może też inne osoby, chcące zgłębić tajniki anglojęzycznych zapisów, skorzystają z poniższych tabelek. Korzystam głównie z filmów prezentowanych na stronie www.garnstudio.com . Uważam, że są bardzo czytelne, co z pewnością ułatwi poznawanie technik dziewiarskich :-) LEGENDA: @ - film instruktażowy; pogrubiona czcionka - angielski skrót angielski termin / polskie wyjaśnienie POJĘCIA OGÓLNE      row, rows / rząd, rzędy       rs - right side / prawa strona robótki       ws - wrong side / lewa strona robótki      yarn / włóczka SZYDEŁKO (crochet hook) @ crochet start / pętelka - początek robótki @ ch - chain stitch / oczko łańcuszka @ dc - double crochet / półsłupek @ tr - treble crochet / słupek @ flower - crochet / kwiat - szydełko @ granny square / kw

Limonowy top w "szyszeczki"

Włóczkę, wykorzystaną do wydziergania tego topu, kupiłam na początku działalności e-dziewiarki, czyli dość dawno temu ;-) Nie mogłam znaleźć banderoli od tego włókna, ale przyszedł mi z pomocą internet, w którym znalazłam informacje o tej niteczce. Jest to zdecydowanie letnia włóczka, w skład której wchodzi bawełna 70% i wiskoza 30%.  Miałam 2 motki po 100 g w kolorze limonowym - jasnej zieleni. Aktualnie nie ma chyba tego koloru w ofercie, bo motki, które znalazłam w necie są bledsze (kolor 20). Dlatego nie jestem pewna, czy to jest ten sam kolor. W motku znajduje się 350 m włóczki. Na wydzierganie topu zużyłam 150 g. Jest ona specyficzna, dość słabo skręcona i podczas dziergania trzeba było bardzo uważać, żeby nie wbijać się drutem pomiędzy niteczki. Pasmo delikatnie skręconej bawełny jest oplecione spiralnie błyszczącą wiskozą. Te błyski dodają uroku gotowej dzianinie. Poniższe zdjęcie pokazuje wiskozowe błyski :-) Top dziergałam na okrągło od dołu do góry. Nabrałam po 99 o. na przó

Serwetka do koszyka wielkanocnego

Z myślą o odświętnym udekorowaniu koszyczka wielkanocnego, najpierw wykonałam serwetkę z motywem brzegowym przypominającym pisanki. Po jej skończeniu okazało się, że pominęłam jedno powtórzenie i zamiast dwunastu, jest jedenaście ząbków okalających serwetkę.  W związku z tym, że wspomniana robótka nieładnie układała się w okolicy pałąka, postanowiłam zrobić drugą serwetkę. W zasadzie wykonałam wyściółkę do koszyczka z kołnierzem, który powstał zgodnie z motywem brzegowym felernej serwetki. Efekt końcowy wygląda tak: Serwetka z błędem posłużyła jako przykrycie na pokarmy w koszyczku.  Na zdjęciu poniżej leży pod koszyczkiem. Ten wpis był przygotowany dwa lata temu. Jak widać trochę czasu zajęła mi publikacja. ;-) Pozdrawiam wszystkich świątecznie, życząc (mimo wszystko) radosnych Świąt Wielkanocy!